I’ts been written in the scars on our hearts


Så fort jag kommer hem går jag in på mitt rum och slår igång dator,tv eller radio med musik. Och sedan sjunger jag. Sjunger. Sjunger. Saknar att jobba med min röst. Har tappat så otroligt mycket sedan gymnasiet. Efterlyser extra tid, någon timma per dygn, där jag bara får leka av mig. Så avundsjuk på gamla klasskompisar som leker på folkhögskola, lär sig mer och får sjunga och spela. Samtidigt som jag är nöjd med mitt val av utbildning så saknar jag min andra passion. Har tok-lyssnat på Pinks senaste album The truth about love och man kan ju säga att hennes låtar inte dämpar mitt sug till att jobba med sång. Fantastiska låtar, sjukt roliga. Efterlyser alltså extra tid och en sångkompis. Den som fixar det är jag evigt tacksam mot.

Repeat är en bra funktion. Låten som snurrar i mitt rum nu,  är Just give me a reason – Pink ft. Nate Reuss. Stämsång, sorgsna romantiska ord och rythmer som jag älskar.

Pink-TheTruthAboutLove

Kommentera

